Geoblog.pl    Martiina    Podróże    Mała objazdówka    Miasto spełnionych marzeń*

Miasto spełnionych marzeń*

Francja
Francja, Paris

Paryżowi należy się szczególne oddanie. Do tej pory nie mogę uwierzyć że spełniło się moje marzenie o zwiedzeniu go, o byciu tam. Spędziłam tam 3 dni i to było jedne z najbardziej zapamiętanych w moim życiu. Nigdy nie zapomnę uczucia jakie doznałam oglądając te wszystkie zabytki o które wszyscy znają. A więc byłam na wieży Eiffla (przed przyjazdem do Paryża usłyszałam takie zdanie: Paryż należy poznać z góry, co uważam za niezwykle trafne), w Notre Dame, przy Wersalu, widziałam Statuę Wolności, pomnik Joanny D'Arc Moulin Rouce, plan Bastylii, Obelisk, plac z tą sławną gilotyną, cmentarz gdzie snem wiecznym śpi Chopin, Pola Elizejskie i Łuk Triumfalny, Luwr (wiadomo Mona Lisa, Wenus z Milo, komnaty Napoleona), i tę dzielnicę z samymi wieżowcami. A także siedziby tych słynnych marek jak Loreal Paris, kupiłam także francuskie perfumy i płynęłam statkiem w nocy po Sekwanie machając Paryżanom bawiącym się na brzegach. To wszystko należy przebyć i zobaczyć będąc w Paryżu.

Jeśli chodzi o ceny to przykładowo: bilet na Eiffla na samą górę kosztuje 13 euro(ulgowy) a duża cola McDonaldzie to 1,80 :D.
Paryż to tłumy ludzi całe mnóstwo turystów więc trzeba szczególnie uważać na swoje rzeczy.
Jest tam też wielu "opalonych" czyli np. Arabów którzy zarabiają na nielegalnym handlu różnymi pamiątkami na nich trzeba też ogromnie uważać a najlepiej nie okazywać żadnego zainteresowania.

To tyle. Powiem jeszcze że WARTO! Do Paryża zawsze warto pojechać:)